Stratilio

Σημειώσεις / Απόψεις / Δοκίμια

Κριτική : Κινηματογράφος / Θέατρο / Τηλεόραση Προτάσεις

“Το ξέρουν όλοι” (Todos lo saben/ Everybody Knows)

Το οικογενειακό δράμα “Το ξέρουν όλοι” (Todos lo saben/ Everybody Knows) του ιρανού Asghar Farhadi είναι μια από τις ταινίες εκείνες που την κάνουν σημαντική, όχι τόσο η πλοκή και η σκηνοθετική μαεστρία -που δε λείπει, όσο η αίσθηση ότι η λύτρωση ποτέ δεν είναι τελικά ολοκληρωτική, όταν οι πληγές που έχουν ανοίξει είναι βαθιές και κακοφορμίζουν.
Με λίγα λόγια, πρόκειται για την ιστορία της απαγωγής μιας δεκαεξάχρονης κοπέλας στη διάρκεια ενός γαμήλιου γλεντιού στο σπίτι μιας οικογένειας σε κάποιο παραδοσιακό χωριό της Ισπανίας. Η απαγωγή θα γίνει αφορμή να έρθουν στο φως πάθη, έρωτες, διαμάχες, κοινωνικές ανισότητες και να διαταράξουν την επιφανειακή γαλήνη της οικογένειας και του μικρού χωριού.
Ο Farhadi αποφεύγει, χωρίς να το καταφέρνει πάντα, τους έντονους μελοδραματισμούς και υφαίνει έναν ιστό χαρακτήρων από τον οποίο κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει. Το παρελθόν επανέρχεται και γίνεται ο καμβάς της αποκάλυψης όλων των μυστικών, των ενοχών και των λανθασμένων αποφάσεων που καθόρίσαν τις ζωές των ηρώων.
Έχοντας ως συμπαραστάτες του εξαιρετικούς ηθοποιούς- με κορυφαίους τους Javier Bardem και Penélope Cruz, που δίνουν ρεσιτάλ ερμηνείας- καταφέρνει να ξύσει ακόμη πιο βαθιά τις πληγές που ο χρόνος δεν έχει επουλώσει, γιατί οι ήρωες δεν έδειξαν το ανάστημα να πουν τις αλήθειες που τελικά…όλοι ξέρουν.
Και όταν στο τέλος της ταινίας το μυστήριο της απαγωγής λύνεται και η δεκαεξάχρονη επιστρέφει στην οικογένειά της, τόσο η ίδια, όσο και οι υπόλοιποι είναι τόσο τραυματισμένοι ψυχικά, ώστε να μην μπορούν να χαρούν την επανασύνδεση στο βαθμό που θα ταίριαζε.
Η ταινία τελειώνει με μια σύντομη ξενάγηση σε μια εντυπωσιακή πινακοθήκη διαλυμένων ψυχών και ανοιχτών πληγών. Η λύτρωση δεν έρχεται, και η πικρή γεύση του ανολοκλήρωτου και του ημιτελούς ξεχειλίζει…

LEAVE A RESPONSE

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων