Είμαι ΥΠΕΡ της Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων και των Εκπαιδευτικών :
Όταν θα υπάρχουν σε όλα τα σχολεία ανεξαιρέτως επαρκής αριθμός υπολογιστών, προτζέκτορες και διαδραστικοί πίνακες σε κάθε τάξη, εργαστήρια, γυμναστήρια, χώροι εκδηλώσεων με την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή.
Όταν θα υπάρχουν τάξεις ολιγομελών τμημάτων, ώστε να γίνεται αληθινό μάθημα και όχι… διεκπεραίωση της ύλης του μαθήματος,
Όταν θα αποδεσμευθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων από την κατηγοριοποίηση και την αξιολογική διάκριση,
Όταν τα σχολεία θα έχουν αποκλειστικά και μόνο δημόσια χρηματοδότηση και δεν θα λειτουργούν με ιδωτικοοικονομικά κριτήρια, όπως επιχειρείται να γίνει σήμερα,
Όταν η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων θα είναι αξιοπρεπής, σε κτήρια “ανθρώπινα” και όχι σε “αχούρια” και χώρους που θυμίζουν φυλακές,
Όταν θα επιμορφωθούν όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί σε όλα τα μαθήματα που διδάσκουν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια,
Όταν θα επιμορφωθούν όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί στη χρήση των νέων τεχνολογιών μέσα στα επόμενα τρία τουλάχιστον χρόνια,
Όταν επιτέλους θα ισχύσει ένα αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με επίκεντρο την ουσιαστική παιδεία και όχι την εξοντωτική βαθμοθηρία,
Όταν θα αποδεσμευθεί η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από τις επιδόσεις των μαθητών του, εφόσον δεν είναι ίδια ακριβώς η ταξική και οικονομική αφετηρία όλων των μαθητών,
Όταν θα υπάρχει ένα ήρεμο εκπαιδευτικό περιβάλλον, με καλοπληρωμένους εκπαιδευτικούς, αφοσιωμένους πλήρως στα διδακτικά και παιδαγωγικά τους καθήκοντα, που θα δουλεύουν κοντά στον τόπο τους και στους οικείους τους, στο οποίο θα υλοποιείται ένα εκπαιδευτικό σύστημα από το δημοτικό ως το λύκειο, χωρίς αλλαγές και σε βάθος δεκαετίας.
Ως τότε, είμαι ΚΑΤΑ οποιασδήποτε αξιολόγησης, γιατί απλώς αποτελεί πρόφαση για τη μετατροπή του δημόσιου αγαθού της παιδείας σε εμπόρευμα, γιατί στοχεύει σε απολύσεις εκπαιδευτικών, γιατί στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων σε “καλά” και “κακά” σχολεία, γιατί μετατρέπει τα σχολεία σε επιχειρήσεις και τους μαθητές σε “επιχειρηματίες” του εαυτού τους, γιατί ακυρώνει την ελεύθερη πρόσβαση όλων στη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση, γιατί εντείνει τις ανισότητες και γεμίζει με άγχος εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Πίνακας : Paul Klee, “The Messenger of Autumn”

Αφήστε μια απάντηση